EMS action

מהם אימוני EMS?

Electric Muscle Stimulation  – גירוי שרירים חשמלי. מדובר בשיטת אימון ייחודית וחדשה, המאפשרת אימון לכל חלקי הגוף ב 20 דקות בלבד. אימון בטכנולוגיה חדשנית שמשדרגת את הפעילות הטבעית של הגוף.

בחיי היום יום, השרירים שלנו פועלים ע"י פולסים חשמליים שנשלחים מהמח דרך מערכת העצבים המרכזית. השרירים זקוקים לגירוי החשמלי הזה על מנת לפעול. באימון EMS, משתמשים באותו גירוי, רק ממקור חיצוני ומוגבר. פולסים חשמליים מועברים לשרירים שלנו באופן יזום באמצעות חליפת אימונים מעוצבת במיוחד שבתוכה אלקטרודות. הגירוי הזה גורם לשרירים להתכווץ יותר ולעבוד קשה יותר, מה שהופך כל תנועה לחזקה יותר. שילוב של תרגילים יחד עם פעולת ה EMS, ממקדת את ההשפעות של האימון על קבוצות שרירים ספציפיות.

המדע שמאחורי EMS אינו חדש. השיטה הזו משמשת במשך עשרות שנים בתחום השיקום, הפיזיותרפיה ורפואת הספורט.

תוך כמה זמן נראה תוצאות?

לאחר האימון החמישי אפשר לראות ולהרגיש תוצאות. יחד עם זאת, הכל תלוי בגורמים נוספים כגון: עודף משקל, מצב השרירים, תזונה, צריכת מים, מין וגיל.

המדע שמאחורי ה EMS:

בגופנו נמצאים שני סוגים של סיבי שריר: סיבי שריר מהירים וסיבי שריר איטיים.

  • הסיבים האיטיים, הם סיבי סיבולת. הם אלה שפועלים בזמן הליכה, רכיבה על אפניים, שחיה וכו'. הם הסיבים שפועלים ראשונים, מתכווצים באטיות ולכן יכולים לפעול לאורך זמן.
  • הסיבים המהירים, עובדים בפעילויות קצרות, מהירות וחזקות כמו קפיצה, ריצה למרחקים קצרים וכו'. סיבי שריר אלו מתכווצים במהירות, צורכים אנרגיה רבה ובמילים אחרות – שורפים שומן.

כדי לשפר את הכח הכללי של הגוף, חשוב להפעיל ולהגמיש את שני סוגי הסיבים של השרירים. אימוני ה EMS ממוקדים באופן ספציפי להפעלת שני סוגי סיבי השריר בו זמנית בזמן האימון, ולכן האימון יעיל יותר מאשר כל אימון קונבנציונלי אחר.

אימון גוף מלא

במהלך אימון, אנחנו ב EMS ACTION, יכולים להגדיר מספר פרמטרים שיתאימו לצרכים האישיים של כל מתאמן. בכל אימון כח קונבנציונלי אחר, או אימונים בחדר כושר, המתאמן מפעיל קבוצות שריר בודדות בכל אימון ולכן נדרשים מספר ימים בשבוע על מנת לעבוד על כל הגוף. הייחודיות של אימון EMS, על פני אימונים אחרים, היא הפעלה של כל קבוצות השרירים בו זמנית, ב 20 דקות.

תועלות ה EMS:

  • כח וסיבולת: באימון רגיל בחדר כושר או אימון דומה אחר, המתאמן משתמש רק בין 40% ל 70% מפוטנציאל הכח שלו. EMS משפר את האופן שבו השרירים עובדים יחד, ומגביר את עצמת ההתכווצות, דבר המאפשר לגוף לנצל עד 90% מפוטנציאל הכח שלו. במילים אחרות – להשיג יותר, בזמן קצר יותר.
  • היפרטרופיה – בניית מסת שריר: הגירוי שניתן לשרירים במהלך אימון EMS, הוא שמוביל לעליה במסת השריר. לאחר מספר אימונים ספורים ניתן להבחין בגידול של שרירי החזה, הזרועות והרגליים. מספר מחקרים הוכיחו כי EMS יעיל במיוחד להאצת תהליך בנית השריר לאחר פציעה או ניתוח. (הערה: פנה תמיד לייעוץ של הרופא המטפל לפני חזרה לפעילות ספורטיבית).
  • הפחתת שומן: אימוני EMS מקדמים רמה גבוהה של פעילות מטבולית (חילוף חומרים) במהלך ובשעות שלאחר האימון. ככל שהמטבוליזם שלך גבוה יותר, כך גופך ישרוף יותר שומן ויבנה מסת שריר. אצל נשים הוכח כי אימוני EMS מפחיתים את אחוזי השומן באיזורי הבעיה השכיחים כגון המתניים, האגן והירכיים. אצל גברים, אימוני EMS מצרים את איזור המתניים, תוך פיתוח שרירי הזרוע, הרגליים החזה והגב.
  • שיפור היציבה והקלה בכאבי גב: חוסר איזון בשרירי היציבה בגב, בבטן ורצפת האגן, יכול לגרום למגוון תסמינים לא נעימים, בניהם, כאבי גב. יתכן ונבחין בכך במיוחד אצל אנשים שרוב שעות היום יושבים מול שולחן. אנחנו ב EMS ACTION יכולים למקד ספציפית את התרגילים לעבודה על אותן קבוצות שריר עמוקות שקשה להגיע אליהן באימונים אחרים, ובכך להביא להפחתה בסמפטומים ושיפור היציבה הכללית.
  • הפחתה של מתח שריר (טונוס): אימוני EMS מעודדים את זרימת הדם בכל השרירים, דבר שיכול לסייע משמעותית בשחרור מתח בשריר והגדלת טווחי תנועה.
  • שיפור ביצועים בספורט: לחוזק שלנו יש השפעה רבה על רמת הביצועים. אימוני EMS ממקסמים את היכולת שלנו ואת חוזק השרירים, כמו גם מתקנים חוסר איזון ביציבה. זוהי שיטת אימון שיכולה להוות השלמה שימושית ויעילה לצד האימונים הקונבנציונלים לספורט כמו רכיבה תחרותית על אפניים, אתלטיקה, שחיה וכדורגל.
  • הפחתת לחץ על מערכת השרירים והשלד: אימוני EMS אינם מהווים מאמץ נוסף. עצמת האימון אינה נקבעת ע"י עומסים כבדים של משקולות, אלא מגירוי חשמלי. עניין חשוב זה, מקל על המפרקים ועל מערכת השריר והשלד, ומונעים פציעות.
סגירת תפריט